S kým se v článku seznámíte:
Se dvěma vedoucími z Trmic
Se skladníkem z Černého Mostu
S prodavačkou z Olomouce

Dva „mazáci“ z Trmic

Nejprve se pojedeme podívat do trmického Globusu. První, s kým se tu potkáme, je vedoucí nepotravinového sortimentu Daniel Vorlíček, který zažil ještě původní obchodní dům Pronto, než ho společnost Globus převzala pod svá křídla a otevřela zde vlastní hypermarket.

Pan Vorlíček v Globusu pracuje už od roku 1998. Během tohoto téměř čtvrtstoletí si vyzkoušel hned několik zajímavých pozic. Nejprve vedl oddělení trvanlivých a poté čerstvých potravin.

Když si pak musel dát ze zdravotních důvodů od práce pauzu, po svém návratu si uvědomil, že by uvítal změnu a přihlásil se do výběrového řízení na vedoucího Baumarktu (oddělení s elektrem, textilem a potřebami pro kutily a zahrádkáře), ve kterém uspěl.

Na této pozici působil více jak osm let, dokud pod jeho správu letos v červenci nepřibyly i ostatní nepotravinové úseky. Nyní tedy pan Vorlíček vede v trmickém hypermarketu celý nepotravinový sortiment.

A co ho přimělo v Globusu tak dlouho zůstat? 

„Globus je v porovnání s jinými zaměstnavateli velmi korektní, jedná se tu transparentně a také mi tu vždy vyšli vstříc. Navíc mě moje práce baví, kombinuje pohyb na prodejní ploše a kancelářské úkoly. Poslední čtyři roky pracuji také jako garant vzdělávání. Rozhodně se tady nenudím.“

Za čtyřiadvacet let u Globusu nasbíral mnoho zkušeností, o které se rád dělí se svými služebně mladšími kolegy. V práci se toho také sám spoustu naučil.

Absolvoval jsem tu několik manažerských kurzů a školení, díky kterým člověk získá i takové dovednosti, které mu pomohou v soukromém životě. Mám jiný pohled na překážky a na možnosti jejichřešení, zkrátka získal jsem nadhled. A v neposlední řadě také klid.“

V trmickém hypermarketu se ještě na chvíli zdržíme, a to konkrétně u příslušenství pro zahrádkáře, které má v současnosti na starost Daniel Štětka. Do trmického Globusu nastoupil pouhé čtyři měsíce po jeho založení, takže stejně jako pan Vorlíček patří k služebně nejstarším zaměstnancům.

Kromě vnitřního i venkovního oddělení zahrady pod jeho vedení spadá také papírnictví, sport a hračky. Mezi jeho další úkoly patří objednávání rostlin, které si nechává dovážet jak z Česka, tak i z Holandska. Pro trmický hypermarket každý týden vybírá asi ze tří stovek různých druhů.

Na to, v jakém prostředí se prodávané květiny pěstují, se byl dokonce i sám podívat.

Naše dodavatele jsme navštívili jak v České republice, tak v Nizozemí. Z českých dodavatelů jsme byli u firem Montano a Arboeko, které patří k předním pěstitelům okrasných dřevin ve střední Evropě.

Během naší pracovní návštěvy Holandska nám svou nabídku květin představil náš dodavatel Hamiplant, který nám také ukázal jejich vystavení na zahradních stolech, ale i své logistické centrum nebo zázemí ve skladech.

Podívali jsme se i na výstavu Plantarium a do výrobní haly pěstitele orchidejí, které také máme v nabídce. Na konci naší návštěvy jsme se ještě zastavili na květinové burze v Aalsmeeru, která je největší na světě.“

Květinová burza v Aalsmeeru

Květinová burza v Aalsmeeru

Zajímá vás, jak taková burza vypadá? Takhle je popisuje pan Štětka:

„Aukční budova má rozlohu jak 55 fotbalových hřišť. Denně se zde prodá až 16 milionů řezaných a milion hrnkových květin. Každou minutu si tedy na této burze někdo koupí více než 50 tisíc řezaných a 3 000 hrnkových květin.“

Pan Štetka také popisuje, jak obchodování na burze funguje:

Klíčová je první nejvyšší nabídka, za kterou se květiny prodají. Burzovní systém je napojený na notebooky, na jejichž monitoru jede tlačítko – jako ruleta. V určitou chvíli vyskočí nabídková cena konkrétní květiny. Ten, kdo na danou cenu čeká, musí pak jako první reagovat stisknutím tlačítka a vydražené květiny během okamžiku vykoupí.

Pokud tlačítko nikdo nestiskne, pokračují květiny do dalšího burzovního kola s nižší cenou. Aukční systém cenu květin snižuje, dokud je někdo nekoupí. Vývoj květinové burzy v Aalsmeeru potom ovlivňuje oficiální ceny řezaných i hrnkových květin na celém světě.

Květiny však nejsou jedinou vášní pana Štetky, v minulosti pracoval jako sportovní komentátor pro ústeckou regionální televizi Primy, TV Lyru. Sepisoval a komentoval všechna utkání v regionu, ať už šlo o hokej, fotbal, basketbal, volejbal nebo jezdecké závody.

Díky této práci se setkal s řadou známých sportovců, jako byli hráči NHL, olympionici nebo mistři světa. Na vlastní oči viděl i pohár Stanley Cup ligy NHL.

Mezi jeho další koníčky patří cestování, projel už jednadvacet evropských zemí. A jak si Globus vede ve srovnání se zahraničními hypermarkety?

„Západní hypermarkety se umí dobře prezentovat. Ale myslím si, že jsme rovnocenní zahraničním, kvalitním obchodům. Po stránce prezentace je Globus asi nejlepší v republice – a to jak svým uspořádáním, tak tím, že má vlastní pekárnu, řeznictví a restauraci. Je to vlastně velmi komplexní obchod.

 Globus se neustále vyvíjí a snaží se být lepší. Nepřetržitě něco renovujeme a vymýšlíme, aby byl Globus prestižnější. Osobně rád plním přání lidí, snažím se zákazníkům vyhovětvést kolegy k větší vstřícnosti. Práce v Globusu mě naplňuje stejně jako práce sportovního komentátora.“

Zaujaly vás příběhy naši kolegů z Trmic? Celý článek o panu Vorlíčkovi najdete zdedalší zajímavosti o práci i životě pana Štetky si můžete přečíst na tomto odkazu.


Bez skladníků by regály hypermarketu zely prázdnotou

Z Trmic u Ústí nad Labem se přesuneme do Globusu na Černém Mostě, kde navštívíme Marka Jíchu. Osmým rokem zde pracuje ve skladě, kam se nechal zaměstnat na doporučení kamaráda, který mu v současnosti dělá i vedoucího.

A jak vypadá běžný pracovní den pana Jíchy? Jakmile dorazí na svou směnu, každé ráno musí odemknout, přichystat rampu a zkontrolovat, co všechno se bude během dne do hypermarketu dovážet. Nejprve odbaví centrální sklad, vyvozí a naskenuje palety a někdy také naloží kamion prázdnými obaly.

Když se blíží šestá hodina, začínají přijíždět první dodavatelé, kteří vykládají pečivo, čerstvé ryby a další potraviny.

Vždy musím zkontrolovat, jestli sedí počty kusů a váha,“ přibližuje ranní rutinu. Po odbavení přímých dodavatelů pomáhá s příjmem domácích potřeb nebo hraček.

Na práci ve skladu ho nejvíce baví možnost jednat s dodavateli a také to, že má čím dál více zodpovědnosti. Například když dorazí špatný závoz, dokáže se s tím sám poradit a situaci vyřešit.

Skladník by neměl být ani moc hodný, ale ani moc zlý. Občas musí být při jednání s dodavateli přísný a nenechat se jen tak odradit. I ve skladu na vás zkrátka čekají výzvy“

Největší radost má pan Jícha, když vše běží hladce a bez problémů.

Jednou se u nás byli podívat kolegové z jiných hypermarketů a chválili, jak to tu mám zorganizované. To mě vážně potěšilo.“

Díky ranním směnám má skoro celé odpoledne pro sebe, a tak má čas na své děti i koníčky – šipky a softball. Ráda také ochutnává jídla mezinárodní kuchyně a nové výrobky.

Často prosím své kolegy, kteří dělají u čerstvých pultů, aby mi něco dobrého doporučili. Vždy od nich dostanu skvělou radu. V Globusu jsme zkrátka dobrá parta,“ dodává.

Plné znění článku o Marku Jíchovi si můžete přečíst zde.


Usměvavá prodavačka z olomouckého Globusu

Naší poslední zastávkou bude hypermarket Globus v Olomouci, kde na nás čeká Petra Kotassková, vyučená cukrářka, která je součástí olomouckého Globusu více jak deset let. Než se stala prodavačkou, pracovala ve studené kuchyni, kde měla například na starost přípravu salátů nebo chlebíčků.

A co ji i po víc než deseti letech v Globusu dál v práci motivuje?

Baví mě, že jeden den můžu lítat u pokladen Scan&Go a další den si zase vezmu směnu na klasických kasách nebo v restauraci.

Kromě práce na pokladně si nyní nově vyzkoušela také roli hostesky, kdy zákazníkům na prodejně olomouckého hypermarketu nabízela k ochutnání novinky ze sortimentu.

Další výhodu vidí paní Kotassková ve vstřícnosti a dobré komunikaci, která se podle ní prolíná celým Globusem.

Občas mě nadřízení poprosí, abych někde zaskočila na směně. Ráda udělám něco navíc, protože vím, že mi to pak Globus vrátí,když budu potřebovat pomoct zase já. Jeden příklad za všechny – kdykoliv můj malý syn onemocní a musím s ním zůstat doma, kolegové to chápou.“

Zkrátka v Globusu platí, že když má někdo jakýkoliv problém, může si přehodit směnu, jak potřebuje.

Co dalšího dělá paní Kotasskové při práci radost, zjistíte v článku na tomto odkazu.

Jak je z výše uvedených výpovědí zaměstnanců patrné, práce v Globusu přináší řadu nových zkušeností i výzev. Přátelský tým kolegů, vstřícnost nadřízených i možnost vyzkoušet si jinou pracovní pozici přispívá k tomu, že u nás zaměstnanci zůstávají i víc jak dvě desítky let.

Přidejte se do našeho týmu

Pokud byste v Globusu chtěli také pracovat, můžete se podívat na právě nabízené volné pozice, které pravidelně aktualizujeme.

Další příběhy našich zaměstnanců najdete na této stránce.