Leden tradičně patří k měsícům, kdy se lidé více zaměřují na zdravější stravování. Důvodem bývají sváteční hody a často i dlouhodobé rozhodnutí o změně životního stylu. V Globusu proto mnoho zákazníků míří do oddělení Zdravý svět, které nabízí přes 1 100 alternativních potravin v kategoriích BIO, Bez lepku, Bez laktózy, Vegan, Vegetarián, Bez palmového oleje, Se sníženým obsahem cukru a RAW. „Začátkem roku registrujeme dvouciferný nárůst zájmu o alternativní stravování. Mezi nejčastější zákazníky Zdravých světů patří lidé v produktivním věku, kteří se zajímají o kvalitní stravování, nebo ti, kteří mají potravinové intolerance vyžadující specifické produkty. Proto nabízíme široký výběr potravin i v akčním katalogu, aby měli zákazníci možnost vyzkoušet tyto potraviny za výhodné ceny,“ vysvětluje Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Dodala, že nabídkou oddělení Zdravý svět doslova hýbe sezónnost. V prosinci byl například velký zájem o bezlepkové vánočky a štoly, v lednu to jsou produkty pro posílení imunity a s příchodem jara je očekávána zvýšená poptávka po veganských zmrzlinách a alternativách burgerů na grilování.


Dynamický vývoj nabídky Zdravého světa
Globus neustále sleduje nové trendy a uvádí novinky ve svých regálech. Mezi ty aktuální Zdravého světa patří například ajurvédský čaj samahan pro posílení imunity, nové druhy fermentované zeleniny kimchi, mrazem sušené ovoce, nové druhy nápoje MAGU® a další. „Nabídka alternativních potravin se dynamicky vyvíjí. Meziročně roste zájem také o sortiment pro individuální diety, tedy o produkty „FreeFrom“ bez lepku, laktózy, vajec a dalších alergenů,“ řekla Aneta Turnovská.

Větší balení jako reakce na poptávku
Úspěch alternativních potravin potvrzuje i zavedení větších balení u některých produktů. „Například Čekankové slazení nabízíme v sezóně pečení ve velkém 1,2kilogramovém balení. V případě Arašídového krému si poptávka vyžádala zavedení kilogramového balení celoročně,“ uzavřela Aneta Turnovská.